Bibelot – ekskluzywny branding

Bibelot – ekskluzywny branding

Bibelot to australijska kawiarnia, sklep z czekoladą, cukiernia i kawiarnia ze słodyczami. Niby zwykły sklep czy kawiarenka, a jednak właściciele tego miejsca postanowili, że swoje produkty będą sprzedawać nieco inaczej. Inaczej, bo chcieli się przedstawić jako super ekskluzywna marka, której komunikatem do większości z nas będzie: nie stać Cię. Ponoć nic tak nie wpływa na sprzedaż jak sprawienie wrażenia, że produkt jest limitowany i  niedostępny dla wszystkich.

Sam pomysł jest przedni, ale aby wywrzeć odpowiednie wrażenie potrzebna była właściwa identyfikacja wizualna całego przedsięwzięcia. I tu na scenę wkracza studio graficzne z niezwykle swojską nazwą „A friend of Mine”, które podjęło się stworzenia identyfikacji wizualnej sklepu oraz serii opakowań dla sprzedawanych tam produktów.

33106257-bibelot_branding_patterns_sml_980px

Jaki był tego efekt? Tak szczerze, to bardzo trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zdecydowanie jest to projekt w jakiś sposób zaskakujący i niecodzienny. Ucieczka w charakterystyczną mozaikę jest na pewno odważnym posunięciem – nie specjalnie kojarzy się ze słodyczami, ale za to zdecydowanie podkreśla ekskluzywność firmy. I tak naprawdę jest to jedyny charakterystyczny element identyfikacji, pozostałe elementy są stonowane i mają za zadanie tylko delikatnie podkreślić rodzaj i charakter produktów.

Mam niejasne wrażenie, że branding, o którym dzisiaj piszę znalazł by tylu samo przeciwników co zwolenników. Ja sam zaliczam się do tej drugiej grupy, ale nie trudno by mi było zrozumieć kogoś, kto by powiedział  o tym projekcie: że trochę nudny i bez wyrazu. Może i tak, ale czy dobry projekt graficzny nie powinien być trochę niejednoznaczny nawet w jego ocenie?

bibelot (2) bibelot (4) bibelot (5) bibelot (6)bibelot (1)

 

Opublikowane przez Andrzej Gdula