Trendy w opakowaniach: designerskie wody mineralne

Trendy w opakowaniach: designerskie wody mineralne

Czy wody mineralne muszą być zawsze sprzedawane w nieatrakcyjnych, plastikowych butelkach z foliową banderolą zadrukowaną co do milimetra? A może jednak mogą zachwycać oszczędnym designem, ciekawym kształtem i posiadać ekskluzywne, limitowane opakowania?

Zawsze, odwiedzając sklep Alma, zatrzymuję się przy półce z wodami mineralnymi i nie mogę napatrzeć się na niektóre wykwintne, zaprojektowane w najdrobniejszych szczegółach opakowania zwykłej wody mineralnej. Jest to jedyny znany mi sklep, gdzie mogę znaleźć wody w niecodziennych butelkach i czasem chodzę do niego tylko po to, by sobie na nie popatrzeć:). Okazuje się, że tak prosty produkt jak woda mineralne też potrafi zachwycić!

Poniżej przedstawiam Wam kilka ciekawych przykładów ze świata.

Wody firmy TyNant

Walijska marka wód mineralnych; po polsku TyNant oznacza „Dom nad potokiem”. W Almie znajdują się aż trzy rodzaje wód mineralnych tej firmy – każda butelka jest inna. Pierwsza, wykonana z plastiku, ma pofałdowaną powierzchnię, przywodzącą na myśl spływającą wodę.

Druga – wykonana ze szkła występuje w dwóch kolorach – czerwień, granat (zwyczajowe kolory oznaczające wodą gazowaną i niegazowaną)
Trzecia, najbardziej elegancka (zdobyła m.in. tytuł „Best Bottle in Glass” – 2004 Design Awards Bottledwaterworld) – szklana z bardzo oszczędną, podłużną, wąską etykietą w czerni lub bieli naprawdę robi wrażenie.

wody01


Antipodes

Antipodes to marka wody mineralnej produkowana w Nowej Zelandii dostępna tylko w restauracjach w Australii i Nowej Zelandii. Jej opakowanie zachwyca prostym designem opartym na typografii.

wody02

 (źródło: http://finewaters.com/)

FINÉ

Japońska marka wody mineralnej stawiająca na jakość, design, smak i ekskluzywność. W 2005 roku firma zwróciła się do projektanta Karim Rashid, z prośbą o stworzenie wersji limitowanej i tak, po 2 latach, powstała nowa butelka – o smukłej linii, z szeroką, dopasowaną do kształtu nakrętką.

wody03

(źródło: http://finewaters.com/)

ROI

Ekskluzywna marka wody mineralnej ze Słowenii. Opakowanie – szklane, oszczędne w formie, oparte na typografii, złoty kolor napisu i nakrętki dodaje mu elegancji.
wody04

(źródło: http://finewaters.com/)

VOSS

Norweska marka (dostępna do kupienia w Almie:)). Butelka ma oryginalny, podłużny, walcowaty kształt z dopasowaną, szeroką nakrętką. Nazwa zajmuje całą wysokość butelki. Całość stanowi synonim prostoty i elegancji.

wody05


OGO

Holenderska woda w małej, mieszczącej się w dłoni okrągłej, plastikowej butelce (wersja niebieska – niegazowana, czerwona – gazowana; dostępna w Almie).

wody06


BERG

Kanadyjska woda mineralna w plastikowej butelce zaprojektowanej tak, aby wyglądała jak szklana. Kształtem ma przypominać czapę lodu, a zielony odbijający światło napis nawiązywać do zimnego, zielonego cienia rzucanego przez lodowe góry. (www.bergwater.ca/products.aspx)

wody07

(źródło www.bergwater.ca)

EVIAN

Popularna, dosyć zwyczajna francuska marka wód mineralnych (od 1970 roku zajmująca się tym lokalna spółka należy do koncernu Danone) zazwyczaj sprzedająca wodę w plastikowych lub szklanych opakowaniach. Posiada jednak bardzo bogatą i niezwykłą kolekcję limitowanych edycji butelek swojej wody zaprojektowaną przez światowej sławy projektantów. Pierwsza z nich powstała w 1992 roku (pamiątkowe butelki można kupić m.in. na aukcjach ebay:)).

Poniżej opakowania, butelki zaprojektowane przez następujących projektantów: Elie Saab (2014), Diane von Furstenberg (2013), Courreges (2012), Issey Miyake (2011), Paul Smith (2010), Jean Paul Gaultier and Christian Lacroix (2009, 2008)

wody08a wody08b wody08c

(źródło: http://www.ifitshipitshere.com/tag/limited-edition-evian-bottles/)

Dodatkowo, w 2008 powstała specjalna kolekcja kryształowych butelek wód zaprojektowana przez Jean Paul Gaultier w połączeniu z francuską jubilerską firmą Baccarat. Każda z 5 butelek, nosiła nazwę miasta – m.in. Londyn, Moskwa etc.

wody09

Edycja specjalna butelek – 2005:

wody10

Edycja specjalna opakowań „Millenium” zapoczątkowana w 2000.

wody11

Opublikowane przez Małgosia Chustecka