Tylko rock! – Logo kilku zespołów

Tylko rock! – Logo kilku zespołów

Do dzisiejszego wpisu przymierzałem się już jakiś czas. Trochę lenistwo, a trochę brak odwagi skłaniały mnie do odwlekania i przekładania tego tematu. Przypuszczam, że lenistwo zrozumieć może każdy, ale brak odwagi?

Każdy rozsądny człowiek wie, że prawdziwą muzykę ze wszystkimi jej niezwykłymi walorami możemy spotkać jedynie w gatunku zwanym rockiem… no dobra, możemy jeszcze ją spotkać w metalu… no dobra, to oczywiście trochę prowokacja, niemniej jeśli o mnie chodzi, to pod takim zdaniem mógłbym się podpisać w 90 procentach. Otóż im bardziej się poważnie podchodzi do swojej muzyki, tym trudniej jest napisać: to jest logo wspaniałego zespołu jakim jest… Bo po chwili przychodzi myśl, a może trzeba by napisać: to jest wspaniałe logo zespołu…

No właśnie, bardzo trudno było mi się zdecydować na co położyć nacisk przy poniższym zestawieniu, na dobrym znaku czy na dokonaniach zespołu. Dokonaniach, które przecież każdy czuje inaczej i w zdecydowany sposób może się z moim zdaniem nie zgadzać. Dlatego postarałem się wyłuskać takie zespoły, których znak jest na pewno choć trochę inny lub po prostu dobry, a o których nikt nie powiedziałby że źle chłopy grają… może się to najwyżej nie podobać.

Na pewno o nie jednej dobrej kapeli zapomniałem, co oczywiście tylko mój strach potęgowało. Muszę też jasno napisać, że niektóre celowo pominąłem. Jeśli zespół co płytę ma inne logo, nie wiem czy przez brak konsekwencji czy lekkomyślność, to jak dla mnie nie ma logo. Sorry chłopaki.

Że warto swojego znaku nie zmieniać pokazują takie zespoły jak Metallica, Kiss czy AC DC. Muzykę grają zdecydowanie cięższą, na pewno jest wiele osób, które po usłyszeniu tylko pierwszych dwóch akordów mają ochotę opuścić pomieszczenie, a jednak logo tych kapel są absolutnie znane i rozpoznawalne. Czyli kolejny dowód na to, że raz ustalony znak, powinien być jak najmniej modyfikowany i najlepiej go po prostu nie ruszać. Dobrze wiemy, że zasada ta sprawdza się doskonale nie tylko w świecie muzyki, więc jest to kolejny argument przemawiający za jej słusznością.

Poniżej  zestawienie, o którym się tyle rozpisałem. Jeśli o czymś zapomniałem, nie wahajcie się napisać o tym w komentarzu. Kolejność owych znaków jakaś jest, ale jest efektem mojej wewnętrznej logiki, którą to póki co się nie podzielę. Miłej kontemplacji. 😀

The_Beatles_Logo
The Beatles

Led_Zeppelin_Logo

Led Zeppelin

Emerson_Lake_and_Palmer_Logo

Emerson Lake & Palmer

Queen_logo

Queen

Rolling_Stones_Logo

The Rolling Stones

Pink_Floyd_Logo

Pink Floyd

Sigur_Ros_Logo

Sigur Rós

Muse

Muse

Queens_of_the_Stone_Age_logo

Queens of the Stone Age

Red_Hit_Chili_Peppers_logo

Red Hot Chili Peppers

 

My_Chemical_Romance

My Chemical Romance

Scisors_Sisters_logo

Scissor Sisters

 

Nirvana_Logo

Nirvana

Sex_Pistols_Logo

Sex Pistols

The_Offspring

The Offspring

Nin_logo

Nine Inch Nails

Judas_Priest_Logo

Judas Priest

Kiss

Kiss

Iron_Maiden_Logo

Iron Maiden

Anthrax_Logo

Anthrax

Korn_logo

Korn

Motorhead_logo

Motörhead

Slayer_Logo

Slayer

Metallica_Logo

Metallica

Kreator

Kreator

Black_Sabbath

Black Sabbath


Tool_Logo

Tool

ACDC_Logo

AC – piorun – DC
Opublikowane przez Andrzej Gdula

  • Z tej dziedziny ja koniecznie polecam tę piękną książkę: http://www.bandidbook.com/

    Na podanej stronie jest PDFowy sampel. Czasem da się ją upolować na allegro. Warto.

    • Andrzej Gdula

      Ano widać, że warto! Faktycznie piękna pozycja – polowania czas zacząć:D

  • Natknąłem się przypadkiem bo właśnie robię logo dla wrocławskiego zespołu. Temat niełatwy ale bardzo wdzięczny. Jak widać swoboda dla projektanta jest spora ale z zetknięciu z oczekiwaniami klienta radykalnie się ogranicza 🙂 I tak zrobię po swojemu i będzie dobrze

  • Arek Reklamy

    Dzięki za pracę włożoną w ten artykuł.
    Chcę się odnieść do niezmienności logotypu.
    W moim przekonaniu tylko najlepsze marki mogą sobie pozwolić na stałość w uczuciach.
    W przypadku mniej znanych brandów lekkie modyfikacje zapewne nie mogą zaszkodzić
    w budowaniu rozpoznawalności właściciela.
    Trendy i mody zmieniają się wraz z czasem, więc niektóre logotypy
    mogą stać się wręcz niepoważne, poprzez utratę kontaktu z nowymi trendami.
    Tak więc lekkie podrasowanie znaku może czasem pomóc.
    Swoją drogą mam pytanie z innej beczki –
    jak to jest z prawem autorskim w przypadku , gdy omawiamy temat j.w. ,
    czyli obrazujemy artykuł za pomocą inspiracji napotkanych w szerokim świecie.
    W tym przypadku zamieszczone logotypy mają właścicieli,
    a my się nimi swobodnie posługujemy.
    Pozdrawiam M.

    • Andrzej Gdula

      Jeśli chodzi o prawa autorskie, to na pewno nie jestem ekspertem. Kieruję się zdrowym rozsądkiem i wychodzę z założenia, że taki twór jak logo, własnie do tego służy aby nim się posługiwać, również w tego typu publikacjach.