Prasówka #11

Prasówka #11

Przed nami święta Bożego Narodzenia, zaraz po nich Nowy Rok – jednym słowem czas wzmożonej aktywności w pracy, a chwilę później moment małego odprężenia. Ten krótki czas na pewno wykorzystam na odpoczynek i realizację kilku pomysłów, które mnie nękają od jakiegoś czasu, ale żeby było jeszcze co robić na Graficznym, rok 2015 kończę zestawieniem najciekawszych reklam prasowych ostatniego czasu.

Z początku miałem nadzieję, że uda mi się w jakiś sposób nawiązać tematycznie do okresu świątecznego, ale w czasie zbierania materiałów uświadomiłem sobie, że musiałbym raczyć Was reklamami, które nie raz i nie dwa już były publikowane, więc zdecydowałem się na świeżość. Niektóre projekty delikatnie dotykają tematu, niektóre starają się dać nieco do myślenia. Taki mały reklamowy miks, który zdecydowanie warto obejrzeć na spokojnie i bez pośpiechu – myślę że „prasówki” oglądane w ten sposób zyskają podwójnie.

Czy jest coś, co zwróciło moją uwagę? Pewnie, że tak! Baxters – firma produkująca produkty spożywcze, zdecydowała się na niecodzienne przedstawienie swojej oferty. Umówmy się, zupa czy pomidory w puszce to produkt wyjątkowo nudny, a jednak agencji RKCR z Wielkiej Brytanii udało się zaciekawić odbiorcę przejrzystym i niecodziennym przekazem.

baxters_bof_press_251115_2_aotw_0 baxters_bof_press_251115_3_aotw_0

Na pewno wartymi uwagi są reklamy akcji społecznej „Zobacz miasto oczami niewidomego” (tłumaczenie własne). Moim zdaniem zarówno od strony merytorycznej jak i artystycznej projekty bardzo pozytywnie się wyróżniają.

Jako ciekawostkę warto też wspomnieć kampanię MTV, która przekonuje że dobra muzyka nie potrzebuje ulepszeń… nie wiem w jaki sposób ten przekaz pasuje do dzisiejszego wizerunku stacji, niemniej sama reklama wygląda naprawdę zacnie, a i sam komunikat jest jak najbardziej prawdziwy i wartościowy.

Reklamy, które pokazałem wyżej najbardziej zwróciły moją uwagę, ale to nie znaczy, że te poniższe w czymś im ustępują. Jeśli myślisz, że inne kreacje są również warte uwagi, daj znać w komentarzach. A tymczasem miłego wypoczynku. 🙂

PRIMUS

duke_aotw_165x234_aotw doge_aotw_165x234_aotw industrialist_aotw_165x116_5_aotw_0


NEXT DIRECTOR AWARD

dtick_aotw dthinredline_aotw dgrrr_aotw djonze_aotw dnevermind_aotw


BISHOP

digitalbillboard_slim_aotw digitalbillboard_sharnilee_aotw digitalbillboard_baz_aotw


DEPAUL

depaul3_aotw depaul2_aotw depaul1_aotw


NIB

ceiling_aotw bike_aotw balls_aotw


JEEP

atacama_aotw sahara_aotw_1


MERCEDES-BENZ

night_view_assist_3_aotw night_view_assist_2_aotw night_view_assist_1_aotw


MONSTER

monster3_aotw monster2_aotw monster1_aotw


TAIBERG

taiberg_ad_motif3_aotw taiberg_ad_motif2_aotw taiberg_ad_motif1_aotw


DOMINO`S

tomato_aotw_1 onion_aotw_1


WAINWRIGHT

road_rage_aotw fishing_aotw golden_moments_aotw


NORWEGIAN

norw_sockar_eng_aotw norw_mossa_eng_aotw norw_lusekofta_eng_aotw


INDY GYM

indy3_aotw indy2_aotw indy1_aotw


LIFESAVER

lifesaver3_aotw lifesaver2_aotw lifesaver1_aotw


WWF

orangutan_final2_aotw gajah_final2_aotw harimau_final2_aotw


GRIPEX

gripex_anti-allergiescat_aotw gripex_anti-allergiesdog_aotw


PS. Na koniec zostawiłem mała ciekawostkę. Reklamę Coca-Coli opracowaną na rynek amerykański. Ciekaw jestem czy nijaka forma wyrazu jest efektem przemyślnych działań marketingowych, czy po prostu jednym z tych projektów, które komuś nie wyszły i z pośpiechu zostały wdrożone…

coke_holiday_ooh_aotw coke_holiday_bus_shelter_aotw coca_holiday_delta_aotw

Opublikowane przez Andrzej Gdula

  • Świetne kreacje, szkoda, że u nas takich się nie robi. A jeśli już to są to bardzo niszowe produkcje. Większość idzie po najmniejszej linii oporu a potem się dziwi, że to ginie wśród miliona innych, podobnych.

    • Jeśli mogę: po „linii najmniejszego oporu” 😉

    • Kamil

      Bo czesto jest tak, ze klienci w Polsce boja sie nowosci i uderzaja w sprawdzone, szablonowe najczesciej tandetne schematy. Takie prasownki nalezaloby pod przymusem pokazywac ludziom 😉

  • Kmiś

    Świetne zestawienie, podziwiam Pana prace.