Prasówka #11
Przed nami święta Bożego Narodzenia, zaraz po nich Nowy Rok – jednym słowem czas wzmożonej aktywności w pracy, a chwilę później moment małego odprężenia. Ten krótki czas na pewno wykorzystam na odpoczynek i realizację kilku pomysłów, które mnie nękają od jakiegoś czasu, ale żeby było jeszcze co robić na Graficznym, rok 2015 kończę zestawieniem najciekawszych reklam prasowych ostatniego czasu.
Z początku miałem nadzieję, że uda mi się w jakiś sposób nawiązać tematycznie do okresu świątecznego, ale w czasie zbierania materiałów uświadomiłem sobie, że musiałbym raczyć Was reklamami, które nie raz i nie dwa już były publikowane, więc zdecydowałem się na świeżość. Niektóre projekty delikatnie dotykają tematu, niektóre starają się dać nieco do myślenia. Taki mały reklamowy miks, który zdecydowanie warto obejrzeć na spokojnie i bez pośpiechu – myślę że „prasówki” oglądane w ten sposób zyskają podwójnie.
Czy jest coś, co zwróciło moją uwagę? Pewnie, że tak! Baxters – firma produkująca produkty spożywcze, zdecydowała się na niecodzienne przedstawienie swojej oferty. Umówmy się, zupa czy pomidory w puszce to produkt wyjątkowo nudny, a jednak agencji RKCR z Wielkiej Brytanii udało się zaciekawić odbiorcę przejrzystym i niecodziennym przekazem.
Na pewno wartymi uwagi są reklamy akcji społecznej „Zobacz miasto oczami niewidomego” (tłumaczenie własne). Moim zdaniem zarówno od strony merytorycznej jak i artystycznej projekty bardzo pozytywnie się wyróżniają.
Jako ciekawostkę warto też wspomnieć kampanię MTV, która przekonuje że dobra muzyka nie potrzebuje ulepszeń… nie wiem w jaki sposób ten przekaz pasuje do dzisiejszego wizerunku stacji, niemniej sama reklama wygląda naprawdę zacnie, a i sam komunikat jest jak najbardziej prawdziwy i wartościowy.
Reklamy, które pokazałem wyżej najbardziej zwróciły moją uwagę, ale to nie znaczy, że te poniższe w czymś im ustępują. Jeśli myślisz, że inne kreacje są również warte uwagi, daj znać w komentarzach. A tymczasem miłego wypoczynku. 🙂
PRIMUS
NEXT DIRECTOR AWARD
BISHOP
DEPAUL
NIB
JEEP
MERCEDES-BENZ
MONSTER
TAIBERG
DOMINO`S
WAINWRIGHT
NORWEGIAN
INDY GYM
LIFESAVER
WWF
GRIPEX
PS. Na koniec zostawiłem mała ciekawostkę. Reklamę Coca-Coli opracowaną na rynek amerykański. Ciekaw jestem czy nijaka forma wyrazu jest efektem przemyślnych działań marketingowych, czy po prostu jednym z tych projektów, które komuś nie wyszły i z pośpiechu zostały wdrożone…