Prasówka #13
Minęło trochę czasu odkąd robiłem jakiś wpis poświęcony reklamie prasowej, więc myślę że trzeba to nadrobić. Zwłaszcza, że od ostatniej wrzuty najciekawszych prasówek pojawiło się wiele nowych, równie ciekawych.
Jaka wygląda reklama prasowa każdy wie. Jak tak już od jakiegoś czasu robię te małe przeglądy, to myślę, że można by ją podzielić zupełnie nieformalnie (i nieprofejsonalnie, ale dziś się tym bawimy) na dwie kategorie: na reklamę z przekazem, w której ukryta jest jakaś myśl, zabawa, rebus czy łamigłówka oraz efekciarska, w której wrażenie na nas ma zrobić obraz. Może to być super zdjęcie, grafika lub nawet ładny rysunek. Z rzadka trafiają się reklamy łączące obydwie myśli, czyli na przykład rebus ukryty w naprawdę świetnie wykonanym zdjęciu.
Piszę o tym nie dlatego, żeby się chwalić swoją przenikliwością – bo ta i tak jest pewnie nie za duża. Ale żeby Was wprowadzić i podsumować, że dziś dominować będą reklamy z nurtu technicznego, dla których obraz był ważniejszy niż myśl. Aczkolwiek znajdą się i te bardziej przemyślane, aczkolwiek nie będę też ukrywać, że bardzo lubię sobie popatrzeć na reklamy, które stawiają na widowisko. Koniec końców jesteśmy grafikami:)