Bezlitosne opakowania Victora
Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić projekt opakowań dosyć wyjątkowych. Wyjątkowych bo dotyczą niecodziennych produktów – jakimi są pułapki na myszy i szczury.
Produkt do zapakowania chyba niełatwy, a jednak projektantka Mélanie Laviolette poradziła sobie z tym zadaniem wyśmienicie. Zamiast łagodzić efekt działania produktu, postawiła na jego eskalację. Napisy „Zabija szczury” i „Zabija myszy” są najbardziej widocznym elementem na samym produkcie i jego opakowaniu. Ich sugestywność nie wynika z użycia krwawej grafiki a prostego i zawsze skutecznego sposobu – odpowiedniego umieszczenia i doboru wielkości typografii.
Projekt jest minimalistyczny i oszczędny w wyrazie a jednak skupia wzrok i zdecydowanie można powiedzieć, że jest bardzo ładnie zaprojektowany. Niby artykuł ze sklepu metalowego, a jednak jego design może zauroczyć. Czyli jak zwykle: szkoda że u nas takich nie robią.
Żeby być dokładnym to należy wspomnieć że projekt opakowań Victora to tak naprawdę rebranding. Żeby docenić jego jakość zobaczcie wszystkie zdjęcia – na samym dole fotki starych opakowań.