Herbata Charlie – opakowanie i logo
W dzisiejszym wpisie chciałbym poświecić kilka słów opakowaniu i logo herbaty Charlie. Zostały zaprojektowane przez Yan Yaoming`a, chińskiego projektanta graficznego. Nie wiem czemu, ale jest to kolejny azjatycki projekt graficzny, który wygląda jakby był z innego świata.
Przypuszczam, że dam wyraz ignorancji, ale nie przejmuję się tym, bo w parze z nią idzie świeża fascynacja. Fascynacja produktem i projektem, które wydają się mieć zupełnie inne założenie niż nasze, zachodnie. Patrząc na opakowanie herbaty Charlie, mam wrażenie że projektant wcale nie myślał o tym jak wyróżnić swój produkt. Nie chciał go na siłę sprzedać. Nie był zainteresowany przypisaniem mu nie wiadomo jakich korzyści.
Ot zastanowił się czym jest produkt, jaki ma charakter i ludzie z niego korzystający. Spróbował odnaleźć duszę herbaty, opisać ją i właśnie w takim kierunku pójść z projektem graficznym. Zalatuje tanim marketingowym mistycyzmem? Pewnie trochę tak, ale przypuszczam, że jest to wina mojego nierozgarniętego myślenia i pisania o tym a nie produktu. Bo ten, broni się sam i jakkolwiek to co napisałem powyżej o podejściu do projektowania może wydawać się nieco naiwne, tak w tym przypadku jest po prostu prawdziwe.
Bardzo elegancki, nie przeładowany projekt, który po raz kolejny uwypukla siłę prostoty i pokazuje o co w projektowaniu opakowań tak właściwie chodzi. Zwróćcie uwagę także na logo, które podobnie jak opakowanie, mimo że zupełnie inne niż nasze zachodnie, stanowi przykład świetnego znaku, który stoi w idealnej symbiozie ze swoim produktem i opakowaniem.