Jugen – identyfikacja i opakowania
Jugen to nowa sklep, który specjalizuje się w sprzedaży zdrowej, ekologicznej żywności, a zwłaszcza świeżo wyciskanych soków. Za przygotowanie identyfikacji wizualnej sklepu oraz projektów opakowań w nim sprzedawanych odpowiedzialne jest studio Anagrama.
Anagrama zaprojektowało też wystrój sklepu, który możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej, ale tym się nie będę dzisiaj zajmować. Filozofią, którą jest fundamentem Jugen jest sprzedaż jedzenia, które leczy, koi i oczyszcza. Bez konserwantów, sztucznych barwników i innych tego typu wynalazków. Aby podkreślić ową czystość i nieskazitelność produktów, studio Anagrama sięgnęło po podobne środki przy projektowaniu identyfikacji i projektów opakowań.
Czyli dominuje ascetyzm, biel i minimalizm. Opakowania oraz ich etykiety przypominają nieco buteleczki z ziołami sprzedawane w aptece – skojarzenie takie jest na pewno celowe i właściwe. Identyfikacja jest tożsama z projektami etykietek – jest oszczędna i nie rzucająca się w oczy. Użycie naturalnego brązowego papieru jako tła w teczce, wizytówce i kopercie tylko dopełnia ten niezwykle sympatyczny projekt.
Poniżej garstka zdjęć z jego prezentacji, a jeśli chcecie zobaczyć więcej, to odwiedźcie stronę studia Anagrama. Tam zresztą zobaczycie znacznie więcej produktów wartych obejrzenia. Myślę, że jeszcze niejeden z nich trafi na łamy Graficznego.