Opakowania bez koloru, ale z polotem…

… czyli krótki przegląd projektów opakowań, które pomimo czarno-białego designu świetnie sobie radzą na kolorowej półce.

Na opisywanie znaczenia koloru w projektowaniu graficznym przeznaczono już tyle atramentu, że jakiekolwiek rozpisywanie się na ten temat z mojej strony byłoby co najmniej niestosowne. Na pewno każdy z nas nie raz i nie dwa czytał o tym jak działają poszczególne barwy, czym się charakteryzują i jaki dzięki nimi można osiągnąć pożądany efekt. Wniosek jest jeden – i dosyć łatwo go postawić.

Kolor to jedno z bardziej podstawowych (jeśli nie najbardziej) narzędzi każdego grafika. Nie trzeba by się jakoś specjalnie gimnastykować aby wybronić tezę, że to jak się nim posługujesz decyduje o tym jakim projektantem graficznym właściwie jesteś.

Piszę to wszystko po to, bo czasem zdarza się tak – i to będzie dzisiaj clou programu – że projektant świadomie rezygnuje z tego potężnego narzędzia i decyduje się na projekt całkowicie lub prawie całkowicie pozbawiony koloru. Jakie są ku temu powody? Tak po prawdzie może ich być całe mnóstwo. Ważne dla nas jest to, że pomimo utraty tak ważnego składnika, projekt ten może być cały czas warty zobaczenia i docenienia. Więcej! Taki „prosty” zabieg może być fundamentem na którym zbudujesz swój pomysł i całą graficzną koncepcję.

Nieważne czy Twoim celem będzie kreacja projektu dotyczącego ekskluzywnego produktu. Medycznej ulotki czy opakowania mleka. Odrzucenie koloru może być zarówno fantastycznym ćwiczeniem jak i celem samym w sobie.

Dlatego dzisiaj chciałbym przedstawić Wam kilka najładniejszych opakowań pozbawionych kolorów, na jakie natknąłem się w ostatnim czasie. Jak to często w moich miksach bywa, nie ma tu ładu ani składu, chodzi o czystą i naturalną inspirację. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby opakowanie mleka zainspirowało Cię przy tworzeniu billboardu batonika… oczywiście o ile zdecydujesz się na tak odważny krok jak odrzucenie barwy!

Zresztą umówmy się. Napisałem, że za takim pomysłem może stać całe mnóstwo powodów, ale tak między sobą możemy jasno powiedzieć, że w 8 przypadkach na 10 chodzi o jedną, konkretną rzecz. Nie o odrzucenie koloru, a o podkreślenie tego jednego lub dwóch, które pozostały. Mała czerwona kropeczka w czarno-białym pejzażu wybije się stokroć bardziej niż w pełno kolorowym projekcie, w którym aż skrzy się od różnokolorowych elementów.

I znów: jaki wniosek z tego płynie? Jak to jaki! Z którejkolwiek strony byśmy nie szli i jakkolwiek byśmy się zastanawiali czym właściwie jest projektowanie graficzne zawsze dojdziemy do tego jednego, właściwego wniosku: mniej znaczy więcej. Dowody poniżej.

e70fb845011275-5824af452cb96 27e7ae45011275-5824af452c32f


851cf444845517-5820891115224 3e478644845517-582089111231b


3ba3b535257563-56f3bf63ad895 bdb83835257563-56f279893462a f9508135257563-56f2798934b82


2e21ab33626149-56b20c303f6bc 09a85733626149-56b20085470f1


f6bda733297371-56a9f01c027df 4d99f933297371 c1ef4033297371


9df12526108619-5634fb9c645f2 5ae78826108619-5634fb9c53d6b


a974af34072428-56c337b6efcb4 73ee8834072428-56c337b7028cc


412bc442488713 17eb8142488713


958a4142214683-581aa8f906d4e cc09f742214683-581aa8f908b55


55068c31972115-56a0012a5512f d9e91731972115-5668c4ce84076


c0e31e43623571 c616f843623571


Processed with VSCOcam with lv01 preset


1f1ef58609905-560c057ad8e5b a7915a8609905-560c05bf3776c