Recenzja LH.pl – serwer do zadań specjalnych

Dzisiejszy wpis jest sponsorowany, ale bez obaw, jest pisany w 100% szczerze i od serca. Opisuje przebieg mojej współpracy z firmą hostingową LH – to właśnie dzięki niej wszystkie mockupy jakie możecie ściągnąć ze strony mockups-design.com są za darmo i możecie je ściągnąć szybko i bez problemowo… ale po kolei.

Z firmą LH.pl jestem związany od czasu stworzenia swojej pierwszej strony dla klienta. Zdecydowałem się na założenia hostingu w LH.pl ze względu na opinie jakie można było znaleźć w sieci. Firmy z dużym doświadczeniem, świetnym supportem, jednocześnie nie działającej w trybie korporacyjnym:). Nawet nieduży klient mógł zwrócić się o pomoc supportu i zawsze ją otrzymywał.

Dlatego, gdy projektowałem i tworzyłem kolejne strony i szukałem dla nich hostingu moim pierwszym wyborem było zawsze LH.pl. To właśnie w LH.pl stworzyłem swoją stronę dla założonego przez siebie studia graficznego oraz bloga graficznego, który miał ją uzupełniać. Traf chciał, że z czasem to właśnie blog zaczął pochłaniać większość mojej uwagi. To właśnie na nim zacząłem tworzyć i udostępniać swoje pierwsze mockupy. Gdy te zaczęły być coraz bardziej popularne – zdecydowałem się na założenie kolejnej, tym razem anglojęzycznej strony – mockups-design.com. To właśnie ta strona z czasem okazała się najbardziej wymagająca technicznie i trudna w utrzymaniu.

Strona mockups-design.com, działa jak zawsze w 100%

Strona z początku założona na hostingu współdzielonym działała dobrze. Jednak im większą zdobywała popularność, tym bardziej się okazywało, że taka usługa jest po prostu niewystarczająca w stosunku do potrzeb. Po kontakcie z doradcą LH.pl zdecydowałem się na wykupienie usługi cloud server. Jest to serwer w chmurze, czyli maszyna wirtualna, w ramach której otrzymałem odpowiednie zasoby procesora i zapas pamięci RAM dopasowany do wymagań mojego projektu. W związku z tym, że zarówno hosting współdzielony, jak i cloud były w LH.pl, administratorzy przeanalizowali historyczny ruch i obciążenie, jakie strona generowała na serwerze. Na podstawie tych danych otrzymałem gotowy produkt, serwer szyty na miarę, z własnym adresem IP i dużo większymi możliwościami.

Technologia, z której korzysta cloud server opiera się na pełnej wirtualizacji. Dzięki temu, wraz z rosnącym ruchem mogę zwiększać zasoby mojego serwera, dopasowując go do realiów, bez przepłacania za nadmiarową moc procesora lub pamięć RAM. Serwer działa stabilnie – hostingodawca korzysta bowiem z niezależnych łącz i operatorów Internetu, wykonuje backup w niezależnej lokalizacji, a także w trybie ciągłym monitoruje całą infrastrukturę.

Od pierwszych chwil działania serwera okazało się że to był dobry wybór, strona śmigała aż miło. A liczba ściągnięć mockupów szła w setki dziennie. Trzeba tu jednak pamiętać, że jeden mockup to średnio 100 MB danych. To naprawdę dużo. Gdy liczba użytkowników się zwiększała, rosła potrzeba zwiększenia możliwości serwera. Razem z supportem LH decydowaliśmy się na zwiększanie wydajności serwera oraz transferu łącza.

Coraz większa ilość mockupów zdecydowanie zwiększa obciążenie serwera.

Jest rok 2022 i dzienna liczba użytkowników zbliża się do 20 tysięcy dziennie. Średnio każdy użytkownik ściąga po dwa mockupy, co daje zawrotną liczbę ponad dwóch terabajtów ściągniętych danych dziennie. Każdy się może o tym przekonać, że strona pomimo takiego obciążenia działa szybko i bez lagów. A serce strony, czyli możliwość pobierania darmowych mockupów, działa tak samo dobrze jak lata temu.

Dzięki temu, że support LH zawsze był dla mnie otwarty, to mogliśmy szybko reagować na różne nieprzewidziane sytuacje. Wiele razy trzeba było dopasować stronę do zwiększonego ruchu i większej aktywności użytkowników. Pewność szybkiej i profesjonalnej reakcji ekipy z LH.pl dawała mi spokój ducha, że nawet w trudnych momentach jestem w stanie ogarnąć wszelkie problemy.

Oczywiście awarie strony lub serwera się zdarzają. Czasem jest to wina większej aktywności użytkowników, czasem administrator strony daje się ponieść kreatywności i kliknie o dwie opcje za dużo. A czasem po prostu strona pokazuje, że ma zły dzień. Dla mnie jednak najważniejsze w takich sytuacjach jest to, że mogę się skontaktować z LH.pl i otrzymać szybką i skuteczną pomoc razem w wyjaśnieniem sytuacji. Niezwykle ważne jest dla mnie to, że support pracuje do wieczora a także w soboty i niedziele, daje mi to gwarancję, że praktycznie zawsze gdy coś jest nie tak, mogę na kogoś liczyć.